آموزش و پیش نمایش پنل مدیریت

در سامانه میترا دیزاین وب سایت شما دقیقا مشابه قالب انتخاب شده، طراحی و پیاده می شود. پس از سفارش و تحویل وب سایت انتخابی، در کنار وب سایت، یک پنل مدیریت آسان و کاربردی مشابه نمونه معرفی شده نیز به کارفرما تحویل داده می شود تا بتواند تمامی اجزا وب سایت خود را به راحتی مدیریت نماید. متناسب با قالب انتخابی و طراحی صفحات، ممکن است پنل مدیریت وب سایت شما کمی در جزئیات با نسخه نمایشی متفاوت باشد اما ساختار و قالب بندی اصلی تمامی پنل های مدیریت پیاده سازی شده، مشابه نسخه نمایشی است.
مشاهده نسخه نمایشی
تنظیمات
بخش تنظیمات ممکن است برای وب سایت های مختلف، متفاوت باشد اما همواره سه عنوان اصلی در این بخش به چشم می خورد.

نام سایت : عبارتی که در این فیلد وارد می کنید، به عنوان تیتر سایت در نوار آدرس بار مرورگر و به عنوان مالک وب سایت در قسمت کپی رایت (در زیر وب سایت، انتهای صفحه) نمایش داده می شود. همچنین در صورت نیاز به ارسال ایمیل خودکار از طرف سایت، این عنوان به عنوان فرستنده ایمیل تعیین می شود.

معرفی سایت : متنی که در این بخش وارد می نمایید به عنوان معرفی اجمالی درباره وب سایت شما و کسب و کارتان به گوگل و مشتریان ارائه می گردد.

آدرس پست الکترونیک : لطفا در این فیلد فقط یک آدرس پست الکترونیک وارد کنید. این آدرس به عنوان ایمیل مرجع سایت شناخته می شود و تمامی پیام های ارسالی و دریافتی در سایت از طریق این آدرس ایمیل انجام خواهد شد به همین دلیل بهتر است یک آدرس ایمیل داخلی وارد نمایید. به عنوان مثال اگر آدرس دامنه شما www.mitrarank.ir هست، آدرس ایمیل شما می تواند [email protected] باشد.

اطلاعات تماس : در این بخش می توانید اطلاعات کامل تماس را با متناسب با سلیقه و نیاز تان وارد نمایید. محتوای وارد شده در این فیلد، عینا در وب سایت به کاربران نمایش داده می شود.

در این صفحه ممکن است تنظیمات متفاوتی مانند "درباره ما"، "تبلیغات" و یا... مواجه شوید که در رابطه با هر کدام توضیح کوتاهی در بالای هر فیلد قید شده است. همچنین برای به روز رسانی و تغییر محتویات هر مورد می بایست جداگانه روی کلید "به روز رسانی" رو به روی آن کلیک نمایید.
ارسال پست جدید
اولین قدم در مدیریت یک وب سایت، ساخت، ارسال و بروز رسانی یک پست و یا محصول است. اگرچه به صورت پیش فرض و برای آشنایی کارفرما به محل قرار گیری پست ها، در ابتدای کار و در هنگام تحویل، پروژه همراه با تعدادی پست نمونه تحویل داده می شود اما بد نیست با چگونگی ارسال، ویرایش و مدیریت پست ها در سیستم مدیریت محتوا آرا بیشتر آشنا شویم.

پس از کلیک روی کلید "ارسال پست جدید" با صفحه ویرایش پست رو به رو می شوید. لطفا توجه داشته باشید در صورت کلیک بر روی کلید ویرایش در کنار هر پست نیز با صفحه ای مشابه رو به رو خواهید شد با این تفاوت در حالت دوم (ویرایش) فیلدها خالی نبوده و با محتویاتی که شما پیش از این در پست مربوطه ارسال کرده اید پر شده اند. در صورت تمایل به تغییر اطلاعات وارد شده و یا ارسال اطلاعات جدید، تنها کافی است اطلاعات مربوطه را مطابق با نیاز و به دلخواه خود تغییر داده و روی کلید "ثبت" کلیک کنید.

 همچنین توجه داشته باشید نمایش فیلدهای این صفحه ممکن است برای پروژه های مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال فیلد "انتشار خودکار" فقط برای وب سایت های خبری به صورت پیش فرض فعال است و یا فیلد "سوتیتر" فقط برای وب سایت های خبری و یا بعضی وب سایت ها با قالب خاص فعال خواهد بود و در پنل مدیریت تمامی وب سایت ها نمایش داده نمی شود.  در رابطه با چگونگی کار با این صفحه و نقش هر کدام از فیلدهای و گزینه های در نظر گرفته شده در این صفحه، لطفا به پست "ویرایش یک پست" مراجعه فرمایید.
مدیریت پست ها
در صفحه مدیریت پست ها، نمای کلی از تمامی پست های ارسال شده در سایت و به صورت یک جا نمایش داده می شود. مجموعه پست ها براساس تاریخ آخرین به روز رسانی مرتب می شوند و امکانات اولیه و مهم تر برای مدیریت پست ها در این صفحه گنجاده شده است. در بالای صفحه گزینه "جستجو در پست ها" را مشاهده می کنید. به کمک این گزینه می توانید به یک و یا تمامی پست هایی که شامل یک کلمه و یا عبارت خاص باشند دسترسی پیدا کنید. لطفا توجه داشته باشید جستجو فقط در تیتر مطالب انجام می شود.

در کنار هر یک از پست ها سه کلید قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره "محل قرار گیری پست" به مقاله "ویرایش یک پست" مراجعه نمایید. به کمک کلید "حذف" می توانید پست مذکور را حذف نمایید. لطفا توجه داشته باشید با حذف یک پست به هیچ عنوان امکان برگشت آن وجود نخواهد داشت. با کلیک روی کلید "ویرایش" به صفحه ویرایش پست منتقل می شوید. درباره صفحه "ویرایش پست" به تفضیل در مقاله های "ویرایش یک پست" و "ویرایشگر متن" توضیح داده شده است.

کلید "فعال" و یا "غیرفعال" برای مدیریت نمایش و یا عدم نمایش پست در سایت به کار می روند و با کلیک روی این کلید می توانید به سرعت و در لحظه نمایش پست مذکور را فعال و یا غیرفعال نمایید. در کنار آیکون و کلیدها، می توانید تصویر اصلی پست، تاریخ آخرین بروز رسانی، دسته بندی اصلی و تیتر پست را مشاهده نمایید. همچنین با کلیک روی تیتر پست، نمایش پست در قالب اصلی سایت نمایش داده می شود. در زیر صفحه نیز گزینه "نمایش صفحه ها" را مشاهده می کنید. در هر صفحه به صورت پیش فرض 10 پست نمایش داده می شود. اگر تعداد پست های ارسالی شما بیش از 10 عدد باشد، 10 پست آخر در صفحه اول و پست های باقی مانده به صفحات بعدی منتقل خواهد شد.
مدیریت پیام ها
یکی از روش های موثر و پر کاربرد در ارتباط با مشتریان استفاده از ایمیل و پنل ارتباط مشتری است. تمامی وب سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوا میترا رنک پیاده سازی می شوند دارای صفحه ای تحت عنوان "ارتباط با ما" هستند. کاربران وب سایت می توانند از طریق این صفحه علاوه بر دسترسی به اطلاعات ارتباطی مجموعه مانند : شماره تماس، فکس، آدرس محل و...، به فرم "ارتباط با ما" نیز دست پیدا کنند و از طریق این فرم در هر ساعت از شبانه روز، پیام ها، نظرات و انتقادات خود را برای مدیریت ارسال نمایند.

پیام های ارسالی از طریق صفحه ارتباط با ما، در این بخش قابل مشاهده خواهد بود. در این صفحه اطلاعات ثبت شده توسط کاربران شامل : زمان ثبت و یا ارسال پیام، نام کامل کاربر، آدرس ایمیل، شماره تماس و متن پیام وی نمایش داده می شود. همچنین اگر کاربری فایلی را به پیوست ارسال کرده باشد، لینک فایل ارسالی نمایش داده خواهد شد. همچنین کلیدی در بالای این بخش قرار دارد که از طریق آن می توانید به پنل مدیریت ایمیل باکس دسترسی داشته باشید. از طریق این پنل می توانید تمامی ایمیل های دریافتی را مشاهده و در صورت تمایل به آنها پاسخ دهید.

همچنین در صورت تمایل به حذف پیام، می توانید از کلیدی که در زیر فیلد پاسخ تعبیه شده است استفاده نمایید. لطفا توجه داشته باشید پس از کلیک روی این گزینه و تایید حذف پیام، پیام حذف شده به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود.  در زیر صفحه نیز گزینه "نمایش صفحه ها" قرار داده شده است. به صورت پیش فرض در هر صفحه 5 پیام جدید نمایش داده می شود و اگر تعداد پیام ها بیشتر شود باقی پیام ها به صفحات بعد منتقل خواهند شد.
کنترل مدیران
اگر زمان کافی برای مدیریت تمامی بخش های سایت را ندارید، از طریق صفحه "مدیران" می توانید مدیریت هر بخش را به فردی متخصص بسپارید تا به این ترتیب علاوه بر تسهیل در جریان کار، تمامی مدیران امکان دسترسی به بخش هایی که به آنها ارتباط ندارد را نیز نداشته باشند.

در صفحه "مدیران" به صورت پیش فرض فرم "افزودن مدیر جدید" در ستون سمت راست و لیست مدیران ایجاد شده در ستون سمت چپ نمایش داده می شود. در هنگام تعریف مدیر جدید اطلاعات کاملی از وی در سیستم ثبت می شود تا علاوه بر ایجاد امکان دسترسی سریع به این اطلاعات از طرف مدیریت ارشد، امکان کنترل آسانتر سیستم نیز فراهم شود. پر کردن تمامی گزینه ها برای هر مدیر اجباری نیست و تنها موارد "نام کاربری"، "رمز عبور" و "تکرار رمز عبور" است که بایستی حتما تکمیل شوند تا مدیر جدید از طریق این اطلاعات امکان ورود به سیستم را داشته باشد. لطفا توجه داشته باشید گزینه "تکرار رمز عبور" تنها برای چک مجدد رمز عبور اصلی، تعریف شده تا با وارد کردن دوباره رمز، مطمئن شوید عبارت رمز به درستی وارد شده باشد.

در بخش "امکان دسترسی به ماژول ها" مدیریت می تواند انتخاب کند که مدیر جدید حق دسترسی به کدام بخش ها را می تواند داشته باشد. لطفا توجه داشته باشید admin مدیر پیش فرض سیستم است و امکان دسترسی به تمامی بخش ها و گزینه های سیستم را در اختیار دارد و اطلاعات مربوط به admin تنها در اختیار کارفرما قرار میگیرد. همچنین تنها admin می تواند رمز عبور و اطلاعات مربوط به خود و بقیه مدیران را ویرایش نماید و این امکان در اختیار دیگر مدیران قرار نمی گیرد. برای ویرایش هر مدیر کافی است روی کلید "ویرایش" کلیک نمایید تا اطلاعات مربوط به مدیر مورد نظر در فرم سمت راست نمایش داده می شود.

همچنین ماژول رایگانی برای این بخش طراحی شده است که در صورت تمایل از طریق ارسال درخواست در پنل پشتیبانی می توانید آن را فعال کنید. به کمک این ماژول هر یک از مدیران می توانند به صورت مستقل رمز ورود خود را به پنل مدیریت تغییر دهند. اگرچه در نهایت admin هر زمان که تمایل داشته باشد می تواند مجددا رمز عبور را تغییر داده و دسترسی مدیر و یا مدیران را به پنل مدیریت غیر ممکن سازد.
مدیریت منوها
به کمک بخش مدیریت منو ها، می توانید برای وب سایت خود یک دسته بندی جامع ایجاد کنید تا کاربران وب سایت به محض ورود به سایت با دسترسی به دسته بندی ایجاد شده بتوانند سریعتر به بخش و یا پست مورد نظر خود دست پیدا کنند.

در بخش "مدیریت منوها" دو ستون در بالای بخش قرار داده شده است. ستون سمت راست برای اضافه و یا ویرایش کردن منو های اصلی ( یا مادر ) و ستون سمت چپ برای ایجاد و یا ویرایش منوهای زیر مجموعه کاربرد خواهند داشت. در هر دو ستون گزینه های "تیتر منو"، ترتیب نمایش" و "لینک مستقیم" وجود دارد.

در فیلد "تیتر منو" همانطور که از نام آن مشخص است عنوان منو بایستی قرار داده شود. از طریق فیلد "ترتیب نمایش" می توانید ترتیب نمایش منو ها را تعیین نمایید. لطفا در این فیلد یک عدد صحیح مانند 2 یا 20 وارد کنید. اگر احتمال می دهید که ممکن است بعدها منوی جدید به لیست منو ها اضافه شود، ترتیب نمایش را با اعداد 10، 20، 30 و... تعیین کنید. به این ترتیب برای منوی جدید می توانید عدد 21 را در نظر بگیرید تا بلافاصله بعد از منو دوم که با عدد 20 مرتب شده است قرار بگیرد. همچنین از طریق منو "لینک مستقیم" می توانید منو مربوطه را مستقیما به یک وب سایت دیگر و یا مرجع متصل کنید تا کاربر بلافاصله با کلیک روی این منو، به جای مشاهده لیست پست های مرتبط با منو در داخل سایت، به وب سایت مرجعی که لینک آن را در فیلد "لینک مستقیم" وارد کرده اید منتقل شود.

امکان ایجاد زیرمنو در وب سایت های ارزان وجود ندارد و در پنل مدیریت اینگونه وب سایت ها کمی ظاهر بخش "مدیریت منو ها" متفاوت از تصویر زیر است و مدیریت تنها یک ستون (ستون سمت راست) را مشاهده خواهد نمود.

علاوه بر فیلدهای معرفی شده، فیلد چهارمی در بخش "افزودن زیرمنو جدید" تحت عنوان منو "مجموعه مادر" قرار داده شده است که به کم آن می توانید زیر منو تعریف شده را به یکی از منوهای اصلی (مادر) اختصاص دهید.

پس از ایجاد یک منو و یا زیرمنو، لیست منوهای ایجاد شده در زیر ستون ها قابل مشاهده خواهد بود. در این لیست در کنار هر منو (و یا زیر منو) دو کلیک "حذف" و "ویرایش" قرار داده شده است که همانطور که از نام آنها مشخص است از این کلیدها برای حذف منو و یا ویرایش منوی مربوطه استفاده خواهد شد.

لطفا توجه داشته باشید با حذف یک منو، تمامی پست های وابسته به آن نیز حذف خواهد شد و به هیچ عنوان امکان برگشت این منو و پست های مربوطه وجود نخواهد داشت. تعداد پست های مرتبط با هر منو، همواره در مقابل منو قابل مشاهده خواهد بود.
ویرایش یک پست
در صفحه ارسال و یا ویرایش یک پست با فیلدها و گزینه های متعددی رو به رو خواهید شد. لطفا توجه داشته باشید در این آموزش سعی می شود به تمامی فیلدها و گزینه ها پرداخته شود اما این به این معنا نیست که تمامی این گزینه ها حتما در کنترل پنل شما وجود دارد. بعضی از گزینه مانند "انتشار خودکار" و یا "سوتیتر" برای وب سایت های خاصی مانند وب سایت های خبری کاربر دارد و در همه وب سایت ها فعال نیست.

وضعیت : این گزینه برای کنترل نمایش پست ها در سایت به کار می رود. اگر به هر دلیل تمایل به عدم انتشار یک پست دارید و یا می خواهید آن را موقتا غیرفعال کنید، کافی است گزینه "غیرفعال" را انتخاب نمایید. لطفا توجه داشته باشید تا زمانی پست را فعال نکنید به هیچ وجه در سایت نمایش داده نخواهد شد.

نوع ارسال : این گزینه برای مدیریت محل نمایش پست کاربرد دارد و برای وب سایت های مختلف متفاوت است. برای درک بهتر این بخش همواره تعدادی پست به صورت پیش فرض در سایت قرار داده می شود. به عنوان مثال اگر در یک وب سایت به تناسب قالب و یا سفارش کارفرما اسلایدری برای نمایش در صفحه اول قرار داده شده باشد، در این محل گزینه ای تحت عنوان "اسلایدر" تعریف می شود و با انتخاب آن پست مربوطه در اسلایدر سایت نمایش داده می شود. اگر گزینه "معمولی" را انتخاب کنید در صفحه اول نمایش داده نشده و تنها در صفحات داخلی مربوط به منوها نمایش داده می شود.

ترتیب نمایش : این گزینه تعیین کننده ترتیب نمایش پست ها در صفحه یک منو و یا زیر منو است. لطفا در استفاده از این گزینه دقت زیادی نمایید چرا که این گزینه به زمان ارسال پست ارجحیت دارد. به عبارت ساده تر اگر ترتیب نمایش یک پست را برابر عدد 1 قرار دهید، آن پست همیشه در صدر لیست قرار میگیرد. باز در نظر داشته باشید از طرف دیگر اگر به یک پست عدد 100 اختصاص دهید باز هم در صدر لیست قرار میگیرد تا زمانی که به پست دیگری عددی کوچکتر (مثلا 90) اختصاص دهید تا در بالای آن قرار گیرد.

تصویر اصلی : برای تصویر اصلی می توانید یک فایل با پسوند های gif، jpeg، jpg و png انتخاب کنید. تصویر اصلی همانطور که از نام آن پیداست در هر بخش و متناسب با نیاز قالب و طراحی سایت به عنوان تصویر اصلی مرتب با پست مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان نمونه در مثال اسلایدر، تصویری که در اسلایدر نمایش داده می شود همان فایلی خواهد بود که شما به عنوان تصویر اصلی در نظر گرفته اید.

دسته بندی : از این گزینه برای اختصاص یک پست به منو مربوطه استفاده می شود. لطفا توجه داشته باشید عملا برای هر پست دو حالت دسته بندی انتخاب می شود. حالت اول در گزینه "نوع ارسال" و حالت دوم در گزینه "دسته بندی". این دو حالت اختلالی در عملکرد یکدیگر ایجاد نمی کنند و شما به راحتی به کمک گزینه اول محل نمایش پست و به کمک گزینه دوم یعنی دسته بندی منو نمایش پست را انتخاب می کنید.

تیتر ارسال : شاید این گزینه نیازی به توضیح نداشته باشد. عبارت وارد شده در این فیلد به عنوان تیتر مطلب در بالای آن و با فونت درشت نمایش داده می شود.

توضیح کوتاه : این گزینه شامل متن کوتاهی می شود که در زیر تیتر قرار میگیرد. غالبا پیشنهاد می شود تیتر مطلب حالت سوالی، پیشنهادی و یا تشویقی داشته باشد و توضیحات بیشتر در بخش توضیح کوتاه قرار گیرد.

توضیحات کامل : پس از فیلد کلمات کلیدی، کادر بزرگی قرار گرفته که محل اصلی وارد کردن اطلاعات است. امکاناتی کامل و متنوعی در این بخش پیاده سازی شده تا تمامی نیاز های شما از قبیل جدول بندی، پاراگراف بندی، شماره گذاری، افزودن تصویر، لینک، ویدئو و بسیاری موراد دیگر را پوشش دهد. برای آشنایی بیشتر با این امکانات به پست "ویراشگر متن" مراجعه نمایید. اطلاعات وارد شده در این کادر در صفحه اختصاصی هر پست نمایش داده می شود.
ویرایشگر متن
ویرایشگر متن ابزاری است که به کمک آن می توانید اطلاعاتی را که تمایل دارید در هر پست نمایش داده شود، دسته بندی نموده و به عبارت ساده تر سر و سامان دهید. اگرچه در این پست تنها کارایی هر کدام از ابزار معرفی می شود اما با نبوغ و فکر شخصی و با ترکیب این ابزار می توانید پست ها و مطالبی فوق العاده و با ظاهری لوکس و شیک ایجاد نمایید.

1. New document : با کلیک روی این گزینه تمامی محتویات ایجاد شده در ویرایشگر حذف می شود. اگر چه بهتر است در استفاده از این گزینه دقت نمایید اما در صورت کلیک اشتباه روی آن، برای بازگرداندن مطالب قبلی تنها کافی است روی کلید Undo (شماره 24) کلیک نمایید.

2. Document properties : نیازی به تکمیل این فرم نیست اما در صورت تکمیل آن، اطلاعات بیشتر درباره پست شما در صفحه اختصاصی پست و به صورت مخفی قرار خواهد گرفت. کاربران این اطلاعات را نخواهند دید اما توسط موتورهای جستجو خوانده می شود.

3. Bold : این کلید باعث برجسته و ضخیم تر شدن متون و کلمات می شود. برای استفاده از این گزینه ابتدا یک کلمه، عبارت و یا یک جمله و یا پاراگراف کامل را انتخاب نموده و روی این کلید کلیک نمایید تا تغییر مورد نظر اعمال شود.

4. Italic : این کلید متن و یا کلمه مورد نظر را کمی کج می کند تا متفاوت از باقی متن به نظر برسد. مشابه کلید Bold ابتدا متن مورد نظر را انتخاب نموده و سپس روی این کلید کلیک کنید.

5. Underline : این کلید خطی زیر متن مورد نظر می کشد و غالبا برای تاکید بیشتر رو قسمتی از متن به کار می رود. مشابه کلید Bold و Italic برای استفاده از این گزینه ابتدا متن مورد نظر را انتخاب نموده و سپس روی این کلید کلیک نمایید.

6. Strikethrough : این کلید خطی روی متن انتخابی می کشد. اگر میخواهید متنی را به عنوان متن غلط و یا رد شده نمایش دهید می توانید از این گزینه استفاده نمایید. مشابه کلیدهای قبلی باید ابتدا متن مورد نظر را انتخاب نموده و سپس روی این کلید کلیک نمایید.

7. Align left : این کلید برای چپ چین کردن یک جمله و یا متن استفاده می شود. و مشابه کلیدهای قبلی ابتدا برای اعمال آن باید متن مورد نظر را انتخاب نمایید.

8. Align right : برای وسط چین کردن یک جمله و یا متن استفاده می شوند.

9. Align center : برای راست چین کردن یک جمله و یا متن استفاده می شود.

10. Justify : برای کامل کردن خطوط پاراگراف از این گزینه استفاده می شود.

11. Font sizes : برای تعیین سایز نوشته ها می توانید از این گزینه استفاده نمایید. ترجیحا برای متون از سایز استاندارد پیش فرض استفاده کنید و تنها برای موارد خاص و یا تیترهای داخلی متن از این گزینه استفاده نمایید.

12. Text color : به کمک این گزینه می توانید رنگ متون را تغییر دهید و کارایی آن مشابه کلیدهای قبلی است.

13. Background color : اگر تمایل دارید برای قسمتی از متن پس زمینه رنگی در نظر بگیرید می توانید از این گزینه استفاده نمایید و کارایی آن مشابه کلیدهای قبلی است.

14. Preview : به کمک این گزینه می توانید یک نمایش اولیه و ساده از مطلب ارسالی را مشاهده کنید. لطفا توجه نمایید نمایش اولیه توسط این گزینه تنها شامل مطالب وارد شده در کادر می شود و برای مشاهده پیش نمایش کامل پست روی "تیتر پست" در صفحه "مدیریت پست ها" کلیک نمایید.

15. Cut : برای برداشتن متن و یا قسمتی از آن و کپی در جای دیگری از این گزینه می توانید استفاده نمایید. این گزینه تنها در مرورگر Internet Explorer قابل استفاده خواهد بود.

16. Copy : برای کپی متن و یا قسمتی از آن و جایگذاری در جای دیگری از این گزینه می توانید استفاده نمایید. این گزینه تنها در مرورگر Internet Explorer قابل استفاده خواهد بود.

17. Paste : بعد از انتخاب متن و یا قسمتی از آن و کلیک روی یکی از کلید های Copy و یا Cut، برای جایگذاری متن در محل دیگری، می توانید از کلید Paset استفاده نمایید. این گزینه تنها در مرورگر Internet Explorer قابل استفاده خواهد بود.

18. Find and replace : برای جستجوی یک کلمه و یا عبارت خاص و حتی جایگزین کردن آن با کلمه و یا عبارت دیگری می توانید از این گزینه استفاده نمایید. از کلید "Find" برای نمایش تمامی کلمه های منطق با عبارت مورد نظر شما (که در فیلد Find وارد می کنید)، از کلید "Replace" برای جایگزین کردن کلمه آبی شده با متن مورد نظر شما (که در فیلد Replace with وارد می کنید) و از کلید "Replace all" برای جایگذاری تمامی عبارت های منطبق با جستجو با عبارت وارد شده در فیلد "Replace with" استفاده نمایید.

19. Bullet list : برای ایجاد یک لیست منظم و پشت سر هم از این گزینه استفاده کنید. برای فعال کردن این گزینه روی آن کلیک نموده و سپس شروع به تایپ کنید. بعد از اتمام هر گزینه، Enter زده تا گزینه جدید شروع شود و سپس مجددا شروع به تایپ کنید. گزینه های زیر مجموعه این کلید نوع آیکون های پشت هر گزینه را تغییر می دهد.

20. Numbered list : این گزینه مشابه گزینه Bullet list بوده با این تفاوت که به جای آیکون در کنار گزینه ها، از اعداد صحیح و یا اعداد یونانی استفاده می کند.

21. Decrease indent : با کلیک روی این کلید خط جاری که نشانگر موس در آن قرار دارد، به اندازه یک Tab (تقریبا معادل 10 بار زدن کلید Space) به عقب می رود.

22. Increase indent : با کلیک روی این کلید خط جاری که نشانگر موس در آن قرار دارد، به اندازه یک Tab (تقریبا معادل 10 بار زدن کلید Space) به جلو می رود.

23. Toggle blockqoute : این گزینه برای ایجاد نقل به کار می رود. بعد از انتخاب متن مورد نظر و کلیک روی این کلید، متن به اندازه 20 پیکسل (چند سانت) از اطراف فاصله می گیرد.

24. Undo : با کلیک روی این کلید آخرین تغییر اعمال شده حذف و محتویات کادر به یک حالت قبلتر بر میگردد.

25. Redo : با کلیک روی این کلید آخرین Undo یک مرحله به عقب باز می گردد.

26. Insert/edit link : به کمک این گزینه می توانید یک کلمه و یا عبارت را به آدرس دیگری لینک کنید. پس از انتخاب متن مورد نظر و کلیک روی این گزینه، با پنجره کوچکی رو به رو می شوید که در فیلد Url می بایست آدرس اینترنتی مورد نظر، در فیلد text to display متن لینک (که به صورت پیش فرض متن انتخابی شما را نمایش می دهد و قابل ویرایش است) را وارد نموده و در فیلد Target تعیین کنید تمایل دارید پس از کلیک کاربر روی لینک، آدرس جدید در صفحه جاری باز شود و یا در پنجره ای جدید.

27. Remove link : از طریق این گزینه می توانید لینک ایجاد شده را حذف کنید. برای این کار روی عبارت لینک کلیک کرده و سپس روی این گزینه کلیک کنید.

28. Anchor : اگر با مفاهیم کدنویسی به زبان HTML آشنا هستید می توانید از این گزینه استفاده نمایید. این گزینه یک تگ لینک با id مورد نظر شما ایجاد می کنید. یکی از مصارف ساده آن استفاده از امکان Jump to Scroll است.

29. Insert/edit image : از این گزینه برای افزودن تصویر به متن استفاده می شود. ابتدا نمایشگر متن را در محل مورد نظر قرار داده و سپس روی این گزینه کلیک کنید. پس از کلیک با پنجره کوچکی رو به رو خواهید شد که شامل موراد زیر است :
Source : که در آن می بایست لینک تصویر مورد نظر را وارد نمایید. برای بارگذاری تصویر در وب سایت خودتان و دسترسی مستقیم به آن می توانید از گزینه "مدیریت فایل ها" در پنل مدیریت استفاده کنید.
Image description : که در آن می توانید تیتری برای تصویر وارد نمایید. این گزینه اجباری نیست اما با وارد کردن آن می توانید تصویر مورد نظر را به عنوان یک تصویر مرتبط با محتوا به موتورهای جستجو معرفی کنید.
Dimensions : به کمک آن می توانید سایز تصویر را تغییر دهید. فیلد اول در این گزینه عرض تصویر و فیلد دوم ارتفاع تصویر را تعیین می کند. در مقابل این دو فیلد گزینه Constrain proportions وجود دارد که اگر تیک آن زده شده باشد، با وارد کردن یکی از گزینه های عرض و یا ارتفاع، ویرایشگر به صورت خودکار گزینه دوم را با حفظ تناسب اولیه عکس، محاسبه و جایگذاری می نماید.

30. Insert/edit video : برای افزودن ویدئو می توانید از این گزینه استفاده نمایید. ترجیحا برای نمایش ویدئو فقط از پسوند معتبر و رایج flv استفاده کنید. بعد از کلیک روی این کلید پنجره ای باز خواهد شد که شامل گزینه های زیر خواهد بود :
Source : لینک مربوط به ویدئو را در این فیلد وارد نمایید. برای بارگذاری فایل ویدئو و دریافت لینک مستقیم می توانید از گزینه "مدیریت فایل" در پنل مدیریت استفاده کنید.
Alternative source : پر کردن این فیلد اجباری نیست اما در صورتی که می خواهید 100 درصد مطمئن باشید که فایل تصویری برای کاربران بخش می شود می توانید فایل ویدئو را در محل دیگری نیز بارگذاری نموده و لینک مربوط به فایل را در این فیلد وارد کنید.
guider : در این فیلد می بایست لینک مربوط به تصویر پیش فرض را وارد نمایید. قبل از این کاربر با کلیک روی کلید Play فایل ویدئو را پخش نماید، این تصویر به عنوان تصویر آغازین به وی نمایش داده خواهد شد.
Dimensions : سایز ویدئو را از طریق دو فیلد موجود در این گزینه می توانید تعیین کنید.  فیلد اول در این گزینه عرض تصویر و فیلد دوم ارتفاع تصویر را تعیین می کند. در مقابل این دو فیلد گزینه Constrain proportions وجود دارد که اگر تیک آن زده شده باشد، با وارد کردن یکی از گزینه های عرض و یا ارتفاع، ویرایشگر به صورت خودکار گزینه دوم را با حفظ تناسب اولیه ویدئو، محاسبه و جایگذاری می نماید.

31. Source code : با کلیک روی این کلید سورس HTML مطلب به شما نمایش داده می شود. اگر با تگ ها و تنظیمات فایل های HTML آشنا هستید از طریق این گزینه می توانید تغییرات مورد نظر خود را بدون نیاز به استفاده از کلیدها ایجاد و مدیریت نمایید.

32. Insert time : با کلیک روی این گزینه زمان و تاریخ میلادی در صفحه ثبت می شود. این گزینه، زیرمجموعه های متعددی دارد که با کلیک روی فلش کوچک کنار آن می توانید به این زیرمجموعه ها دسترسی داشته باشید.

33. Table : گزینه Table یک منو کامل برای ایجاد و مدیریت جداول در اختیار شما قرار می دهد. با کلیک روی این منو با زیرمنوهای متعددی رو به رو می شوید که توضیح هر یک از آنها به شرح زیر است :
Insert table : این منو برای ایجاد یک جدول جدید به کار می رود. جدول شما می تواند حداقل 1 در 1 و حداکثر 10 در 10 باشد. بعد از انتخاب تعداد خانه مورد نیاز، جدول به صورت جمع شده و در گوشه کادر ایجاد می شود. با کلیک روی یکی از اضلاع جدول و کشیدن آن می توانید به سرعت سایز کلی جدول را تغییر دهید اما برای مدیریت تک تک خانه ها به منوهایی که در ادامه معرفی خواهند شد نیاز خواهید داشت.
Table properties : با انتخاب این گزینه پنجره کوچکی باز می شود که به کمک آن می توانید ویژگی های کلی جدول را مدیریت کنید. به صورت پیش فرض نیازی به تغییر این مقادیر نیست اما برای کنترل حرفه ای جداول بهتر است با این مقادیر نیز آشنا شوید. در این منو با گزینه های متعددی رو به رو می شوید. گزینه های Width و Height به ترتیب برای کنترل عرض و ارتفاع جدول به کار می روند. گزینه های Cellspacing و Cellpadding حاشیه خالی درونی و بیرونی هر خانه از جدول را تعیین می کنند، به عبارت ساده تر با افزایش مقادیر این دو مورد حاشیه دور هر خانه از جدول بیشتر می شود. به کمک گزینه Border می توانید کادری دور جدول ایجاد کنید، به صورت پیش فرض مقدار Border صفر در نظر گرفته می شود. با زدن تیک گزینه Caption کادری به بالای جدول اضافه می شود که به کمک آن می توانید برای جداول خود عنوان و یا نام در نظر بگیرید و مورد آخر، گزینه Alignment است که محل قرار گیری جدول در متن را تعیین می کنید.
Delete tabale : با انتخاب گزینه جدول همراه با تمامی محتویات آن پاک می شود.
Cell » Cell properties : برای استفاده از تنظیمات این گزینه ابتدا یکی از خانه های جدول را انتخاب کرده و سپس روی این گزینه کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه پنجره کوچکی باز می شود که حاوی تنظیمات متعددی شامل : Width و Height که برای مدیریت طول و عرض خانه مورد نظر استفاده می شود. گزینه های Cell type و Scope که تنها برای ردیف های بالایی و یا کناری جدول کاربرد داشته و در صورت فعال شدن، این خانه ها را به عنوان سر لیست معرفی می کند. و گزینه آخر مورد Aligment است که برای چیدمان متن در خانه به کار می رود.
Cell » Merge cell : به کمک این گزینه می توانید چندین خانه را با هم یکی کنید. برای استفاده از این گزینه ابتدا خانه های کنار هم را که تمایل با یکدیگر ترکیب شده و یک خانه بزرگتر را ایجاد کنند انتخاب کرده و سپس این گزینه را انتخاب کنید.
Cell » Split cell : در صورتی که از گزینه Merge cell استفاده کردید و تمایل دارید مجددا خانه های یکی شده را از هم جدا نمایید، می توانید از این گزینه استفاده کنید.
Row » Insert row before : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ردیف های جدول و کلیک روی این گزینه، یک ردیف جدید به بالای آن اضافه می شود.
Row » Insert row after : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ردیف های جدول و کلیک روی این گزینه، یک ردیف جدید به پایین آن اضافه می شود.
Row » delete row : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ردیف های جدول و کلیک روی این گزینه، ردیف انتخاب شده حذف می شود.
Row » row properties : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ردیف کامل و کلیک روی این گزینه پنجره کوچکی باز می شود که به کمک آن می توانید گزینه های ردیف مذکور را مدیریت کنید. Row type مشخص کننده نوع ردیف خواهد بود. ردیف های Header و Footer به ترتیب در بالا و پایین جدول قرار می گیرند. به کمک گزینه Alignment چیدمان متن در آن رذیف تعیین می شود و به کمک گزینه Height ارتفاع ردیف مشخص می گردد.
Row » Cut row : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ردیف های جدول و کلیک روی این گزینه، ردیف مذکور از جدول حذف می شود و در Clipboard کامپیوتر ذخیره می شود. تا به کمک گزینه های Past row before و Past row after آن را در محل دلخواه جایگذاری نمایید.
Row » Copy row : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ردیف های جدول و کلیک روی این گزینه، یک کپی از ردیف مذکور در Clipboard کامپیوتر ذخیره می شود. تا به کمک گزینه های Past row before و Past row after آن را در محل دلخواه جایگذاری نمایید.
Column » Insert column before : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ستون های جدول و کلیک روی این گزینه، یک ستون به بعد از ستون انتخاب شده اضافه می شود.
Column » Insert column after : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ستون های جدول و کلیک روی این گزینه، یک ستون به قبل از ستون انتخاب شده اضافه می شود.
Column » Delete column : با انتخاب یکی از خانه ها و یا ستون های جدول و کلیک روی این گزینه، ستون مذکور حذف می شود.

34. Horizontal line : با کلیک روی این گزینه یک تگ hr ایجاد می شود. این تگ یک خط جدا کننده در متن است.

35. Clear formatting : به کمک این گزینه می توانید استایل ایجاد شده مانند رنگ متن، خط زیرین و یا روی متن و... را حذف کنید. برای استفاده از آن تنها کافی است کلمه، جمله و یا متن مورد نظر را انتخاب نموده و سپس روی این کلید کلیک کنید.

36. Subscript : با انتخاب  یک حرف، عدد و یا کلمه و کلیک روی این کلید، کاراکتر مذکور به شکل زیروند نمایش داده می شود. مثلا : X2 و یا Rvar

37. Superscript : با انتخاب  یک حرف، عدد و یا کلمه و کلیک روی این کلید، کاراکتر مذکور به شکل توان و یا بالاوند نمایش داده می شود. مثلا : X2 و یا Rvar

38. Special characters : اگر به استفاده از علامت های خاص مانند π و یا ∑ نیاز دارید می توانید از این گزینه استفاده نمایید. لطفا توجه داشته باشید وقتی روی این کلید کلیک می کنید، پنجره جدید باز می شود که شامل تمامی کاراکترها و علامت های خاص هستند و به محض کلیک روی هر کدام از آنها کاراکتر مذکور به متن اضافه می شود.

39. Emoticons : شاید طرفداران نرم افزارهای مسنجر و گفتگوی آنلاین با این گزینه به خوبی آشنا باشند. به کمک این گزینه می توانید صورتک های احساسی را به متن خود اضافه کنید.

40. Print : اگر تمایل دارید از مطلبی که آماده کرده اید، سریعا پرینت بگیرید، این گزینه در اختیار شماست و با کلیک روی آن یک پرینت سریع از مطلب برای شما ایجاد می کند.

42. Fullscreen : سایز پیش فرض کادر ارسال مطلب، تقریبا 600 در 700 پیکسل است اما اگر این فضا برای شما کافی نیست، کافی است در هنگام کار روی پست، روی این گزینه کلیک کنید تا ویرایشگر به صورت تمام صفحه برای شما نمایش داده شود.

43. Left to right : اگر یک مطلب به زبان انگلیسی و یا به تمامی زبان هایی که از چپ به راست نوشته می شوند تهیه و ارسال می کنید، با کلیک روی این گزینه متن به صورت چپ چین و سازگار با زبان های مذکور نمایش داده می شود.

44. Right to left : به صورت پیش فرض در سیستم مدیریت محتوا آرا تمامی مطالب با این گزینه ارسال می شوند. اگر یک مطلب به زبان فارسی و یا به تمامی زبان هایی که از راست به چپ نوشته می شوند تهیه و ارسال می کنید، با کلیک روی این گزینه متن به صورت راست چین و سازگار با زبان های مذکور نمایش داده می شود.

45. Spellcheck : این گزینه فقط برای زبان انگلیسی فعال بوده و اشتباهات کلامی و دستوری را به شما گزارش خواهد داد.

46. Show invisible charachters : با کلیک روی این گزینه تمامی کاراکترهای مخفی مانند فاصله ها، تب ها و موارد مشابه در متن نمایش داده می شود.

47. Show blocks : با فعال کردن این گزینه تمامی بلوک های استفاده شده در متن نمایش داده می شوند. بلوک ها می توانند شامل پاراگراف ها، جدول ها و... باشند.

48. Insert nonbreaking space : با کلیک روی این کلید یک فاصله اما به کمک کد ایجاد می شود. اگرچه در ویرایشگر حرفه ای که در پنل مدیریت سیستم مدیریت محتوای آرا پیاده سازی شده تمامی فاصله ها به درستی نمایش داده می شود اما گاها اتفاق می افتد اگر در متنی چندین فاصله را پشت سر هم قرار دهید، کد، تنها یک مورد را می خواند و نمایش می دهد. در این حالت برای رفع مشکل به جای هر بار فاصله می توانید یک بار روی این کلید کلیک کنید.

49. Inser Template : به کمک این گزینه می توانید برای مطالب ارسالی تان قالب های آماده استفاده کنید. در صورت تمایل تیم پشتیبانی سیستم مدیریت محتوای آرا می تواند قالب های آماده متعددی برای پست های ارسالی تهیه نماید. (لطفا توجه داشته باشید این خدمات رایگان نیست)

50. Page break : این گزینه برای ایجاد وقفه ای در متن استفاده می شود و فاصله ای به اندازه سه خط بین مطلب بعد و قبل از خود ایجاد می کند.

51. Restore last draft : اگر چندین پست پیاپی در پنل مدیریت ارسال کنید، ممکن است در هنگام ارسال پست جدید با تعجب مطالب پست قبلی را در پست جدید مشاهده کنید. ویرایش گر متن مطالب ارسالی شما در بازه های چند ثانیه ای ذخیره می کند و این ذخیره تا چندین ساعت باقی می ماند. این گزینه امکان دسترسی سریع و مستقیم به آخرین متن ذخیره موقت را فراهم می آورد.
مدیریت فایل ها
یکی از قسمت های مفید و پر کاربرد پنل مدیریت، بخش "مدیریت فایل ها" است. این بخش مجموعه ای از امکانات یک File manager را به صورت یکجا و مختصر در اختیار مدیریت قرار می دهد تا علاوه بر مدیریت فایل ها، نیاز نباشد برای پیوست یک تصویر، آهنگ و یا فایل کاتالوگ به یک پست، از خدمات سایت های بارگذاری استفاده کند و به راحتی از طریق این بخش می تواند فایل مورد نظر را بارگذاری نموده و از طریق لینک مسقیمی که ایجاد می شود، از فایل استفاده نماید.

بخش "مدیریت فایل" به صورت خودکار فایل ها را به پنج دسته : فایل های تصویری، فایل های ویدئویی، فایل های صوتی، فایل های متنی و دیگر فایل ها تقسیم می کند. در هنگام ثبت فایل جدید دو گزینه در اختیار مدیریت قرار می گیرد. گزینه اول "نام فایل" است که تنها به مدیریت نمایش داده می شود و در واقع به عنوان راهنمایی برای یادآوری فایل مورد نظر است و گزینه دوم، فیلد انتخاب فایل مورد نظر است که با کلیک روی آن پنجره انتخاب فایل باز می شود. پس از وارد کردن نام و انتخاب فایل، تنها کافی است روی کلید "بارگذاری فایل" کلیک کرده و منتظر بمانید تا فایل مربوطه بارگذاری شود. پس از بارگذاری، لینک مستقیمی در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید به هر ترتیب که تمایل داشته باشید از آن استفاده نمایید.

در کنار هر فایل کلید "حذف" قرار گرفته شده است با کلیک روی آن فایل مربوطه برای همیشه حذف خواهد شد. لطفا توجه داشته باشید بعد از حذف به هیچ عنوان امکان برگشت فایل وجود نخواهد داشت.